Arbete och äppelpaj!

Så, igår var jag på nya arbetsplatsen och jobbade några timmar. Jag skulle lära mig kör-turerna och paketbilen.. Så nu har jag fått köra paketbil, flätat 5flätade längder och lite sånt.. :) Var nog allt lite nervös för natten innan fick jag inte mycket sömn.. Hah! :) Fast allt gick mycket bättre än väntat och jag ser fram emot att få börja jobba på riktigt! :)
 
Sen för några dagar sen så bakade jag en underbart god (och otroligt lättlagad!!) äppelpaj, så jag känner att jag måste dela med mig av receptet! :)
 
Bittes äppelpaj
 
6 st äpplen
150 gr smör
3 dl havregryn
2 dl socker
1,5 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
0,5 dl ljus sirap
2 msk mjölk
 
Sätt ugnen på 175°C. Skala, kärna ur och skiva äpplena tunt.
Lägg äpplena i en smord, ugnssäker form.
Smält smöret i en kastrull. Dra från värmen. Blanda i alla övriga ingredienser.
Fördela smeten över äpplena och ställ in i ugnen i ca 30 minuter eller tills pajen är gyllenbrun och knäckig.
 
Jag tog bara en påse äppelskivor ur frysen, så för min del vart de nästan lite för lite äpplen och för mycket smet, men i övrigt så var det JÄTTEGOTT!


Kommentarer
Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2014-01-20 @ 14:09:10
URL: http://www.hittarecept.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0