Nya vindar.. och soppa!

Det har hänt lite nytt sen sist kan man verkligen säga! :)
 
Dels lagade jag en jättegod tomatsoppa i förrgår(testade ett nytt recept.)! Inte så "häftigt" kanske men receptet kommer senare i detta inlägg iallafall.. ;)
 
Och sen så har jag gått och fått ett nytt jobb! :) Jag ska börja jobba på bageri igen! :) (Sandbergs bageri)
Ser så fram emot det!! Fast lite nervöst måste jag säga att det känns redan nu.. ;) Förändringar pågång.. :) Fast ännu har jag ju 2 veckor kvar på kalatori så ska njuta av det så länge jag hinner ;)
 
Mycket att tänka på nu, men ja, nu kommer ett recept! :)
 

Tomatsoppa 3-4 portioner

  • 1 gul lök
  • 4 tomater
  • 2 vitlöksklyftor
  • 1/2 burk krossade tomater
  • 4 msk tomatpuré
  • 4 dl grönsaksbuljong
  • Ev. chili
  • 1 dl Crème fraiche

Hacka lök, vitlök och tomat. Fräs i en panna.

Rör ner krossade tomater, tomatpuré och grönsaksbuljong. Låt puttra i en kvart. Krydda med salt och peppar och ha ev.i lite chili, soppan blir väldigt mild utan chili.

Blanda ner lite crème fraiche. Om du vill kan du nu mixa soppan. Den blir minst lika god om man inte mixar den.

Till soppan är det väldigt gott att ha en fetaostkräm.

 

Fetaostkräm

  • crème fraiche
  • fetaost
  • ev. vitlök

Mosa ihop likadelar fetaost och crème fraiche. Om du vill kan du pressa ner vitlök. Smaka av med peppar.

 

Tänkte lägga upp en bild också men de blidde inte så, så ni får ta en titt på sidan jag fick receptet ifrån om ni vill se soppan på bild. :)



Kommentarer
Linn

Va kul mebageri!! :) Ha trivdist bra me arbetssysslorna på Sandbergs ja, varierat!

Svar: He låter bra he! :) Jo verkar som man för göra lite allt möjlit! :)
Linda

2013-11-22 @ 15:46:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0