Bakning och teriyaki-marinad!

Länge sen sist nu igen va? Lever nog fortfarande, ni behöver inte oroa er.. Tänkte titta in och skriva nåra rader nu då jag ändå sitter här vid datorn och studerar recept. :)
 
Det har tydligen blivit för lite bakning på jobbet sista veckan, för nu har jag planerat ett par olika "saker" som ska bakas i närmaste framtiden.. :) Köpte en påse citroner tidigare i veckan, så de ska provas på ett par recept med citron.. Dels en sockerkaka med citron(lagar troligen den senare idag..) och sen bullar med citron. Både ock låter jättegott, så ska bli spännande att baka å provsmaka det sen! :)
 
Sen så har hittarecept.se uppmärksammat min blogg och tyckte jag skulle ansluta min blogg till dem, så tänkte varför inte.. Och vips så kan folk kanske hitta mina recept därvia! :) Kanske ;)
 
Marinerade nyss lite "nötköttsflarn" i bästa å lättaste teriyaki-marinaden, så blir sääkert goo mat senare idag också ;)
 
Receptet på marinaden har jag tagit av mamma som i sin tur säkert har hittat det nånstans, men kan lika bra skriva upp det här så ni också får prova! ;)

Teriyaki-marinad
Teriyakisås(santa maria)
Cayennepeppar
Vitlök
 
Hacka vitlöksklyftan å blanda ihop ingredienserna med köttet.
Låt marinera minst 1 timme.
 
Bäst blir marinaden med lövbiff av nöt som man skär i strimlor och sedan trär på spett.
Och det är bara att blanda marinaden så man tycker det doftar gott, har inga mått när jag lagar den.. :)
 
 


Kommentarer
Lindal

låter gott

Svar: Det är det verkligen! Så enkelt också! :)
Linda

2014-01-27 @ 18:52:10
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0