Päronmarmelad och muminspel

Har varit rätt så dålig på dehär med bloggen sista tiden. Har helt enkelt inte kommit ihåg att blogga. Och kanske inte vetat vad jag skulle blogga om. Men hursom, tänkte jag skulle berätta lite om min lediga helg. :)
 
I fredags hade vi julfest från jobbet med god mat och dricka och så. Det var kul. :) På lördagen mådde jag finfint, men iallafall bestämde vi oss för att vila å ta de lugnt (mestadels). Vi gick på loppis och A jobbade med datorn medan jag sydde korsstygn och spelade igenom ett Mumin-dataspel(ja jag vet, random:D).
 
Idag har vi kollat tvserier och så har jag då lagat mat + kokt och fryst ner rödbetor och nu nyss kokat en päronmarmelad med Xanté. Den doftar gott och smaka no ganska bra varm, men hoppas på att den ska vara ännu bättre då den svalnar. ;) Vi hade en massa päron "extra" som A har fått via civiltjänstgöringen, så tänkte jag skulle testa på nåt gött med dem :) Ännu har vi kvar massor av kiwifrukter som inte blir uppätna så jag funderar lite på om det finns nått bra recept med kiwimarmelad eller något dylikt(ge gärna förslag om ni kommer på nåt!).
 
Imorgon börjar nya arbetsveckan och nästa helg är det vasa som kallar. De blir säkert trevligt! ^^ Om nån vill ses så hör av er! :)
 
 
Päronmarmelad i begagnade burkar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0