Minnet

Tänk vad ens minne kan fundera konstigt ibland.. Ofta glömmer man det man försöker lägga på minnet och minns obetydliga små detaljer som man inte ens behöver veta.. Som till exempel..

Idag kom jag och tänka på en konversation som jag hörde för ett bra tag sen om en person som jobbade i ett gäng olika mataffärer(som hörde till samma kedja) samtidigt. När jag började fundera på vem som hade berättat det insåg jag att det var ju en tjej som satt i grannbordet till mig och Anders då vi åt på en Tacobar när vi var i Sthlm i Februari. Hon pratade om det med sin bordsgranne så egentligen var det ju ingen vits för mig att lägga det på minnet :P  Antar att hon kanske pratade ganska högt och att jag omedvetet la på minne vad de diskuterade..
 
Andra saker glömmer man 2 sek efter att man har fått höra det.. Som ibland på jobbet då en arbetskamrat sagt vad man kan göra näst och man några sekunder senare hamnar att fråga, "Vad var de ja sku gör nu igen?". Hopplösa minne :D
 
Nåväl hittills har jag klarat mig fast jag glömmer saker emellanåt, brukar ju oftast minnas dem nåra dagar senare iallafall ;) Haha. :)

Nåväl, det är väl vad jag har att säga om minnet.. Om jag nu kom ihåg allt jag tänkte säga vill säga! ;)
 
Och så avslutar jag med en gammal men arbetsrelaterad bild. :)

 
Sov gott nu, låt inte ögat hemsöka er! ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0