Skogstur med Lina

 I tisdags var jag ute på en "guidad rundtur" i Essetrakterna med Lina. Vi var ute och fotade på lite olika ställen i skog och mark. Det var riktit trevligt tills älgflugorna hittade oss.. Då blev vi lite snabbare i benen. ;)

Nu har jag äntligen redigerat klart bilderna! En del hamnar upp här och ännu fler kommer upp på facebook. 
 
 Först var vi till en "varggrop" och kollade.. Men eftersom den int vila si bra ut på mina bilder så får ni en bild av utsikten från kullen som den var på.
 
Sen vart det att fara till en övergiven stuga i skogen nånstans mitt i ingenstans(nästan). Där sken solen fint fram mellan träden.
 
 
Och man kunde gå in i stugan eftersom den inte var låst på nåt vis.. Men de vågade inte vi, det såg så kusligt ut! Räckte med att titta in genom fönstret och genom en öppen dörr.
 
Fin skog..
 
Och sen stortallen! Det var en tall som var.. stor. Hah!
Mäktigt träd nog!
 
Och till sist "huvudmålet" med resan. En vandringsstig "beklädd" med en utställning av olika magiska varelser och djur. Mycket fint då de var ute i den vackra skogen!
 
"Raamt" eller ja, ett spöke kan man säga.
 
Småfolk. :)
 
 
Sen fick vi se denna vackra utsikt på bron(där vi vände och gick mot bilen igen)!
 
Och till sist så fick jag se Linas familjs kor! Riktigt söta faktiskt! :)
 
 
 Som sagt dyker det upp fler bilder på facebook, bland annat mera bilder på olika varelser från skogsutställningen.
 
 Nu ska här dammsugas(snart) och packas. Kan inte undvika det hela dan. ;)
 Imorgon bär det av till Helsingfors och på söndag kväll på kryssning till Stockholm! :) Härligt med lite semester!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0